Op tijd naar bed, lekker slapen!

Een tekort aan slaap is een bewezen risicofactor voor overgewicht. Waarschijnlijk zorgt een slaaptekort en het verstoren van je biologische klok ervoor dat je stofwisseling daalt. Maar er zit nog een andere kant aan: als je moe bent, heb je de neiging om je vermoeidheid ‘weg te eten’. Vooral suiker geeft je dan weer snel een kick, zodat je er weer even tegen kan. Helaas is het effect van suiker ook weer snel uitgewerkt. Vroeger naar bed voorkomt snoepen!

Slaaptekort? Sneller dik

Mensen die te weinig slaap krijgen, hebben meer kans op overgewicht. Een slaaptekort leidt tot een verstoorde stofwisseling en een onbalans tussen de hormonen greline en leptine. Greline zorgt dat je zin krijgt in eten en leptine vertelt je lichaam wanneer je genoeg hebt gegeten. Door slaaptekort krijg je meer greline en minder leptine en neemt je eetlust dus toe, terwijl bovendien je spijsvertering niet optimaal werkt.

Je spieren

Je spieren trainen geeft veel voordelen in het dagelijks leven. Je lichaam functioneert beter en je beweegt makkelijker. Spieren trainen wordt vaak krachttraining genoemd.

Spiertraining helpt bij het proces om af te vallen. Je verbrandt namelijk meer calorieën, ook in rust, als je je spieren traint. Het helpt om de verloren kilo's er af te houden en een gezond gewicht te behouden. De verhouding tussen vet en spiermassa verbetert.

Niet alleen de spieren worden sterker, ook de banden en pezen. Hierdoor vermindert de kans op pijntjes en blessures.

Spiertraining zorgt voor een goede houding, een strakker figuur en het voorkomt allerlei klachten. Door een mooie, goede rechte houding zie je er zelfverzekerd uit. Spiermassa weegt overigens meer dan vet, het kan dus zo zijn dat je minder kilo's kwijtraakt maar wel merkt dat je kleding losser gaat zitten.

Je hart

Het wordt wel eens vergeten, maar je hart is een spier. Om je goed te voelen is de conditie van je hart essentieel. Met een fitter hart spelen hart - en vaatziekten minder snel op en kun je beter met stress omgaan.

Een sterk hart pompt krachtiger het bloed door je lichaam. Het bloed transporteert zuurstof naar je spieren en organen. Wanneer spieren en organen meer zuurstof hebben, functioneert je lichaam beter.

Het trainen van je hart heeft niet alleen een goede invloed je hartfunctie, het verhoogt tevens je energieverbruik en dus je vetverbranding.

Na een goede aerobics/cardio training voel je je verfrist en ontspannen. Je bent vrolijker en kunt de problemen van alledag beter aan.

Het trainen van je hart en longen wordt cardiotraining genoemd.


Massage Massages Alblasserdam rosa,damascena,bodycare,ayurveda,wellness,massage,welzijn,hotstone,kruidenstempel,metamorfose,afslank,stoelmassage,voetreflex,voetmassage,beauty,utrecht,nieuwegein,alblasserdam,montfoort rosa damascena rosa damascena bodycare ayurveda wellness massage welzijn hotstone kruidenstempel metamorfose afslank stoelmassage voetreflex voetmassage beauty utrecht nieuwegein Alblasserdam montfoort Massage ayurveda wellness masseur voetreflexologie voetmassage hot stone massage kruidenstempelmassage metamorfose massage ontspanning ontspanningsmassage stoelmassage ayurvedische massage lichaamsverzorging Bodycare massage ayurveda wellness masseurs voetreflexologie voetmassage hot stone massage kruidenstempelmassage metamorfose massage ontspanning ontspanningsmassage stoelmassage ayurvedische massage lichaamsverzorging Bodycare